ILDA KUNIĆ: Posao stjuardese je poput sna i donosi lijepa iskustva (VIDEO)

Ilda Kunić (31) iz Foče diplomirala je Njemački jezik i književnost te radi kao stjuardesa za jednu od svjetskih aviokompanija “Emirates”.

Prije šest godina sasvim slučajno naišla je na online forum na temu zaposlenja stjuardese, koja je privukla njenu pažnju i interesovanje.

“Čitala sam o iskustvima djevojaka sa naših područja i sve me to oduševilo, pa sam se pridružila grupama na Facebooku gdje sam saznala mnogo više informacija o uvjetima posla i naravno ljepote grada Dubaija i ljepote putovanja po svijetu probudili su želju u meni da zaista pokušam svoju sreću  i prijavim se na Dan otvorenih vrata aviokompanije, koji se odražavao tri do četiri puta godišnje”, kaže Ilda Kunić.

U gradu Kyoto, nošnja tradicionalnog japanskog Kimona (FOTO: Ilda Kunić, privatni arhiv)

Nakon uspješno položenih testova i prolaska na glavnom intervju, odselila se u Dubai i tako je njeno životno putovanje stjuardese započelo.

“Sada nakon ovih šest godina sretna sam i zahvalna da sam donijela takvu odluku, jer kroz ovaj posao sam dosta naučila, stekla veliko znanje o svijetu, drugim kulturama, tradicijama. Mislim da mi je ta odluka doprinijela mnogo toga u pozitivom smislu”, ističe naša sagovornica.

Naglašava kako je posao stjuardese veoma naporan i zahtjevan.

“Naš glavni cilj i svrha jeste da brinemo o putnicima i njihovoj sigurnosti, ali i da brinemo o sebi, jer ako ne znate da brinete o sebi onda je teško brinuti i o drugima. Priroda ovog posla je zaista mnogo dinamična, mnogo se leti i stalno se mjenjaju zone, godišnja doba i temperature, gubi se osjećaj za dan i noć, tako da bi se to sve podnijelo, moramo biti psihički i fizički spremni, dobro organizovani sa vremenom i brigom o sebi, na primjer pravilna i zdrava ishrana jako je bitan faktor, spavanje i odmor, a i također redovno treniranje kako bi se tijelo održalo u formi i kako bismo bili fit”, govori Ilda Kunić.

U Gyeongbokgung Palači glavnog grada Seoul, nošnja tradicionalni korejski Hanbok (FOTO: Ilda Kunić, privatni arhiv)

Kako kaže, najvažnija svrha posla stjuardese je da se pobrine da svi u avionu sigurno stignu do željene destinacije.

“Šta god da se desi u avionu, mi posada smo prvi koji dolazimo u pomoć, svi smo prošli određeni trening da brzo reagujemo u svim mogućim situacijama, da uspješno možemo evakuisati avion sa kapacitetom od 400 putnika samo za nekoliko sekundi. Mi smo tu da bi u slučaju vanrednog stanja mogli da vam spasimo život. Radimo u timu koji je izuzetno organizovan i spreman da brzo i efikasno odgovori na sve izazove kako bi se preventovao i smanjio bilo koji rizik. Iz tih razloga svake godine prolazimo i polažemo testove kako bi obnovili svoju kompetentnost”, objašnjava naša sagovornica.

Prema njenim riječima, mnogo je priča koje ispisuju stranice pasoša te ima mnogo luckastih, ali i veselih poput slavlja praznika i proslava.

“Mislim da je poseban osjećaj kada slavite praznik baš na avionu, Božić ili Bajram, a nekada se desi da to budu i proslave iznenađenja za godišnjice i rođendane. Ukoliko bi neko od putnika slavio rođendan uvijek smo imali pripremljenu tortu kao iznenađenje i zaista to su neprocjenjivi trenuci, jer svima je potrebna ljubaznost i razumjevanje. Uvijek rado se sjećam takvih uspomena, a i sama sam doživjela da dočekam rođendan na letu za Ženevu, gdje sam od svoje posade dobila poklon čestitku sa porukama na drugim jezicima. To je neprocjenjiv dar, i takvi trenutci će zauvijek da budu dio mojih uspomena”, priča nam Ilda Kunić te dodaje da se nekada desi i da neko zaboravi na kojem sjedištu je sjedio, s obzirom na to da su avioni zaista visokog kapaciteta od četiri velike kabine, kao i to da putnici žele naručiti Hamburgere i McDonald’s.

Forbidden City, Peking Kina (FOTO: Ilda Kunić, privatni arhiv)

Potcrtava da izazova uvijek ima i da se nalazi u tom polju gdje mora da reaguje jako brzo i da efikasno odgovori na nastalu situaciju.

“Turbulencije su uvijek prisutne i tada svi moraju nositi sigurnosne pojaseve što pojedini nekada ne shvataju ozbiljno. Tako da se uvijek trudimo da objasnimo putnicima od kolike važnosti su sigurnosni pojasevi. Zatim razumijevanje i fleksibilnost su od izuzetnog značaja jer se svakodnevno susrećemo sa ljudima različitih kultura i nacija tako da moramo znati kako pravilno postupiti i prilagoditi se”, kaže naša sagovornica.

Dodaje kako nakon određenog vremena ovaj posao postane rutina.

“Jako brzo se naviknete pa tako da i osjećaj da ste u avionu blijedi, zaboravljate da ste na toj visini u oblacima, i imate osjećaj da sve to jako brzo prolazi. Zbog čestih putovanja i prelazaka u druge zone jako često izgubite i pojam o vremenu”, priča nam ova stjuardesa.

Rođendanska čestitka (FOTO: Ilda Kunić, privatni arhiv)

Smatra da svaka država koju je posjetila ima neku svoju unikatnost, ljepotu i čar.

“Lično sam oduševljena Japanom i Južnom Korejom u tolikoj mjeri da bih mogla da živim tamo. Veoma su gostoprimljivi i imaju ogromnu disciplinu.  Njihova raznolikost kulture, civilizacije i tradicije me toliko oduševila da sam pri prvoj posjeti Japanu iznajmila Kimono, to je tradicionalna haljina japanskih gejši, i tako sam se šetala ulicama grada Kyota, a također i pri prvoj posjeti Južnoj Koreji posjetila sam Gyeongbokgung Palaču u glavnom gradu Seoulu gdje sam nosila hanbok, to je tradicionalna haljina koja se nosila na dvorovima a danas se nosi na svim bitnim ceremonijama, festivalima i proslavama. Jako lijepo iskustvo koje će biti dio mojih veselih uspomena”, govori Ilda Kunić.

Nedavno je i kreirala YouTube kanal gdje vloguje svoja putovanja.

“Svaki layover pokušam da nešto novo snimim i predstavim makar djelić svijeta svima onima koji uživaju da vide nešto interesantno i zanimljivo, a također i kako izgleda jedan naš ostanak u nekom od svjetskih gradova na 24 sata. Ovom prilikom bih izdvojila vlog sa Filipina gdje sam zajedno sa posadom posjetila vulkan Taal, koji je smješten nedaleko od grada Manile, interesantna priča je što je taj vulkan bio aktivan u vrijeme naše posjete i samo dva mjeseca nakon toga je i eruptirao. Zatim prije nekoliko mjeseci sam posjetila malo mjesto Hobbiton na Novom Zelandu, to je mjesto poznato po filmu Gospadar Prstenova, gdje je se isti snimao. Moram da napomenem da su videi sa prevodom na naš jezik ukoliko nekome engleski nije jača strana”, kaže ova stjuardesa.

Pandemija koronavirusa poremtila je mnogo njenih planova.

“Radovala sam se putovanjima sa porodicom, a i bila sam pozvana da prisustvujem vjenčanju najboljoj prijateljici u Južnoj Koreji, zaista sam se radovala da vidim kako izgleda ceremonija korejskog vjenčanja, ali nažalost sve se desilo tako iznenada i svi planovi su se morali odgoditi.  Sada se trudim da na sve to gledam sa pozitivne strane, prave se i novi planovi. Sve će ovo proći i nadam se da ćemo uskoro biti slobodni da se ponovo krećemo i putujemo bez virusa i restrikcija”, ističe Ilda Kunić.

Govorila nam je i o svojim planovima za budućnost.

“Trenutno sam na odmoru zbog ove situacije sa virusom i moram priznati da mi ovaj odmor malo i prija i mogućnost da malo vremena provedem sa porodicom. Planova ima mnogo, jako sam ambiciozna osoba pa tako da uvijek nešto novo planiram i postavljam nove ciljeve i izazove. Nadam se novim avanturama i lijepim putovanjima i u budućnosti”, kaže naša sagovornica.

Sejšeli (FOTO: Ilda Kunić, privatni arhiv)

Mladima poručuje da vjeruju u sebe jer su samopouzdanje i samouvjerenost bitni i presudni faktori bez obzira na to čime se bave.

“Zapamtite prva impresija je sve. Ako nešto istinski želite nikad ne odustajte od željenog cilja, iako se nekada put do uspjeha može učiniti jako trnovitim. Ukoliko vam je želja da budete stjuardesa, mogu da vam kažem da je ovaj posao poput sna, donosi lijepa iskustva, lijepe uspomene, lijepa putovanja, i naučit ćete mnogo, mnogo o svijetu ali i sebi. Budite sretni i podijelite osmjeh sa drugima” zaključuje Ilda Kunić.

Vrh i krater vulkana Taal, Manila (FOTO: Ilda Kunić, privatni arhiv)