Hana Pašić rođena je u Sarajevu gdje je završila Srednju školu Primijenjenih Umjetnosti, smjer slikarstvo, a trenutno je apsolventica na Akademiji Likovnih Umjetnost i piše diplomski rad iz predmeta fotografije.
Ljubav prema grafičkom dizajnu, fotografiji i fotomanipulaciji je kod ove djevojke prisutna odavno.
“Interesovanje za grafički dizajn se javilo prije samog studija na Akademiji, naravno uz cijeli sistem obrazovanja polako sam se počela baviti grafičkim dizajnom već na trećoj godini studija. Fotografija sa druge strane je uvijek bila moja velika ljubav, uz to i obrada fotografija odnosno foto retuširanje. Naslovne stranice svjetskih modnih magazina poput ‘Vogue’, ‘Harper’s Bazaar’, ‘Elle’, ‘Cosmopolitan’ i mnogih drugih budile su u meni želju za organizacijom i dizajniranjem vizuelnog identiteta fotografije ili plakata. Moj motiv je definitivno bio modni aspekt dizajna,” kaže u razgovoru za dobarportal.net Hana Pašić.
Fotomanipulacijom se počela baviti kasnije, nakon fakulteta.
“Putem interneta i Youtubea sam gledala mnoge tutorijale vezane za Adobe programe. Također period zaposljenja tokom 2019. godine u kreativnoj ‘Purple Key Agenciji’ mi je mnogo pomogao da usavršim svoje vještine u mediju fotomanipulacije i na tome sam veoma zahvalna,” dodaje naša sagovornica.
Zamolili smo mladu umjetnicu da nam ukratko pojasni šta je to ustvari grafički dizajn i fotomanipulacija.
“Grafički dizajn je vrsta primjenjene umjetnosti koja uključuje kombinovanje tipografije, ilustracije, fotografije i tiska. Pojam plakata bilo da je on promotivni plakat nekog proizvoda ili umjetničkog karaktera. Zatim izrada logotipa i korporativni identitet, internetsko oglašavanje putem društvenih mreža, časopisi, knjige, infografike. Na taj način se stvara određena vizuelna komunikacija koja generalno prenosi poruku ili ideju u svrhu informisanja i educiranja šire mase društva”, objašnjava ova mlada Sarajka.
Dodaje kako danas u medij grafičkog dizajna slobodno možemo uključiti multimedjiu koja se veže za interaktivnost nekog sadržaja, tekst, zvuk, slika, animacija, video i 3D dizajn.
“Medij fotomanipulacije uključuje pretvaranje ili mjenjanje fotografije pomoću različitih tehnoloških metoda i određenih programa za postizanje željenih rezultata. Proces fotomanipulacije ne mora uvijek biti komplikovan, u to ulazi obrada fotografija prilikom rada u Adobe Photoshop-u i Lightroom-u, bilo da je riječ o modnim portretima, pejzažima, makro fotografiji i dr.,” naglašava Hana Pašić.
Smatra da je danas fotomanipulacija snažan medij i da je mnogo doprinio razvoju vizuelnih umjetnosti. Inspiraciju pronalazi većinom u scifi, horror, triler i fantasy filmovima i serijama. Naglašava da voli medij muzike.
“Veoma mi je teško raditi bez muzike, muzika je nešto što čovjeka opušta i daje neki balans u životu. Kako sam odrasla na žanru rock i metal muzike, nastojim uvijek se vratiti korijenima, mada je današnja pop scena veoma interesantna i inspirativna”, riječi su naše sagovornice.
Ipak, muzika joj nije uvijek glavni okidač za rad.
“Ideja mi klikne iznenada, kao fragment iz sna, odjednom oživi. Kako živimo u urbanom svijetu, društvene mreže su mnogima prozor u svijet pa tako i meni ali na vlastiti način. Tu lako mogu doći do raznih primjera grafičkog dizajna, fotomanipulacije, fotografija, mode i umjetnosti,” priča mlada umjetnica.
Grafički dizajn smatra perspektivnim, a kako stanje u Bosni i Hercegovini nije idealno, tako nije ni zaposlenost mladih. Navodi da je ovo zanimanje danas svugdje u svijetu veoma traženo, a ono što u Bosni i Hercegovini nedostaje, jeste interesovanje mladih za kulturu.
“Mislim da kulturna osvještenost jednog društva mnogo ovisi od ekonomske slike u državi. Moguće je zaraditi i živjeti od ovog posla, sve zavisi od subjektivnog osjećaja za sreću, uspjeh i apetit, ali ovaj je posao širom zapadne Evrope i svijeta mnogo bolje plaćen,” mišljenja je Hana Pašić.
Neki od radova naše sagovornice su:
Plakati: Plakat za predstavu „Ravna Ploča“, režija: Lajla Kaikčija, Bosansko Narodno Pozorište Zenica 2018., Plakat za predstavu „Ljudožderka“, režija: Lajla Kaikčija, Bosansko Narodno Pozorište Zenica 2019., Plakat za predstavu „Dogville“, režija: Lajla Kaikčija, Narodno Pozorište Sarajevo 2019., Plakat za izložbu Dženete Isović pod nazivom „Simbol Sreće“ 2020.
Fotomanipulacije: Merry Christmas 2019., Haunted World 2019., Space Landing 2019., Potentially Hazardous 2020., Diabolus 2020.
Po prirodi je perfekcionista i mačkoljubac.
“Kada je u pitanju posao, nastojim biti što ljubaznija i ispoštovati sve zahtjeve, čak nadmašiti sva očekivanja klijenata. Ono što je bitno naglasiti da je veoma malo potrebno da bi čovjek bio sretan a mnogo napora da bi održao taj osjećaj sreće, upravo iz tog razloga za mene je veoma bitno da ostanem dosljedna svom umjetničkom izražaju”, ističe ova ambiciozna umjetinca.
Govori kako unatoč svemu uvijek postoji komercijalna strana priče.
“Međutim, bitno je znati kombinovati to dvoje kako bi se ostvario balans između sopstvene satisfakcije umjetničkog rada i onog što klijent zahtjeva od dizajnera.Veliki sam sanjar i nastojim to prenjeti na svoje umjetničke radove, jer ekpresivnost i raspored boja nose veliku ulogu u mojim radovima,” zaključuje Hana Pašić.
Autor: Segmedina Keško
Bilješka o autoru: Segmedina Keško rođena je 24.12.1994. godine u Sarajevu, gdje i živi. Trenutno je studentica master studija na Fakultetu političkih nauka. Posjeduje iskustvo u administraciji i digitalnom marketingu te radu sa turistima. Sportom se bavi preko deset godina rekreativno i govori engleski jezik. Voli pravdu, iskrenost, ljubav, prirodu, životinje, ravnopravnost, putovanja te svoje slobodno vrijeme usmjerava ka promoviranju istog.