More
    HomeDRUŠTVOHAFIZ MAID IBRAHIMOVIĆ: Kurban je žrtva kojom se želimo približiti Allahu dž.š.

    HAFIZ MAID IBRAHIMOVIĆ: Kurban je žrtva kojom se želimo približiti Allahu dž.š.

    Muslimani širom svijeta obilježavaju jedan od dva najveća i najradosnija blagdana Kurban-bajram. Bajram je turska riječ, a znači blagdan. Arapski termin za bajram je’id, što, također, znači blagdan.

    Hafiz mr. Maid ef. Ibrahimović, imam u sarajevskom džematu Soukbunar u razgovoru za dobarportal.net ističe kako su bajramaski dani, dani posebnih radosti, sreće i zadovoljstva.

    “Na početku, želim da poselamim i pozdravim čitaoce Vašeg portala i da se zahvalim na pozivu kako bih govorio o Kurban-bajramu. Vrijeme Kurban- bajrama počinje oko četrdeset pet minuta nakon izlaska sunca desetog zu-l-hidžeta, pa do predpodnevskog vremena. Kurban- bajram traje četiri dana. Vadžib je klanjati bajram-namaz za sve one koji su dužni klanjati džumu namaz. Tokom Kurban- bajram muslimani uče tekbiri-tešrike, i to iza svakog farz- namaza, počevši od sabah- namaza devetog zu-l-hidžeta pa do iza ikindijskog namaza, četvrti dan bajrama. Na kraju svakog farz namaza i predaje selama, u ovom periodu, svako onaj koji klanja namaze obavezan je da prouči, u sebi, ovaj tekbir: „ Allahu ekber, Allahu ekber, la ilahe illellahu vallahu ekber, Allahu ekber ve lillahi-l-hamd.”Ako se klanja u džematu onda uče naglas svi zajedno”, kaže hafiz Ibrahimović.

    Za ovaj bajram vezano je klanje kurbana koji se kolje prvog dana Kurban-bajrama i to poslije bajram namaza i traje sve do pred noć treći dan bajrama.

    “Vezano za bajramske blagdane, postoje adabske (bontonske op.a.) specifičnosti koje valja ispoštovati, jer ćemo time upotpuniti obavljeni ibadet, a to su: lijepo je kupiti novu odjeću za one osobe koje su u mogućnosti, očistiti kuću, stan, avliju, džamiju, harem kod džamije. Kod Kurban-bajrama poželjno je ništa ne jesti do iza bajrama, ustati rano, okupati se, namirisati, očistiti zube, obući najljepše odijelo, klanjati u svojoj džamiji kojoj teritorijalno pripadama, tj. u svom džematu, otići pješke u džamiju, obradovati siromahe, biti nasmijan prema drugim osobama, posjetiti starije, darovati djecu, posjetiti mezare svojih umrlih, učiti dove i Kur’an, pomiriti zavađene, posjetiti i čestitati bajram rodbini, prijateljima i komšijama”, ističe naš sagovornik.

    Naglašava da se kurban se definira kao obaveza svakog punoljetnog i umno zdravog muslimana da zakolje kurban u dane Kurban-bajrama, ako posjeduje količinu imovine koja gmu omogućava da nabavi kurban u zadatom vremenu.

    “Kurban je žrtva kojom se želimo približiti Allahu, dž.š. Od Ebu Hurejre, r.a., se prenosi da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: „ Onaj ko je u mogućnosti a ne zakolje kurban neka se ne približava našoj musalli.” (Ahmed, Ibn Madže i Hakim). Kurban predstavlja klanje određene životinje u određeno vrijeme sa nijjetom. Naređen je u drugoj godini po hidžri. Klanje kurbana propisano je Kur’anom. U suri Kevser, Allah, dž.š., nam poručuje: „Mi smo ti, uistinu, mnogo dobro dali, zato se Gospodaru svome moli i kurban kolji…“ Kurban je, ustvari, dio našeg imetka kojeg je Gospodar dao nama, a mi ipak želimo to žrtvovati na njegovom putu kako bismo se približili Njemu i zadobili Njegovo zadovoljstvo”, dodaje imam u sarajevskom džematu Soukbunar.

    Ističe da praksa klanja kurbana datira od početka historije čovječanstva.

    “Kur’an nam donosi vijest o kurbanu Ademovih, a.s., sinova  Kabila i Habila. U primjeru Ibrahima, a.s, i njegovg sina Ismaila, a.s., kurban je pokazatelj neograničene predanosti Allahovim, dž.š., naredbama. Kurban nas podsjeća na veliku pobožnost dvojice poslanika. Žrtvujući kurban, mi se prisjećamo Ibrahima, a.s, i njegovog sina Ismail, a.s., koji su bili spremni bez pogovora izvršiti ono što im Gospodar naređuje, ali ih je Svevišnji tim činom želio samo staviti na kušnju koju su oni kao iskreni njegovi robovi na najbolji način podnijeli. Na njihovom primjeru muslimani uče da sve što urade za Allahovu vjeru, bit će nagrađeni i spašeni. Kurban je mnogo više od klanja životinje ili prinošenja žrtve. On je izraz našeg iskazivanja pokornosti i poslušnosti prema Allahu, dž.š.”, podcrtava naš sagovornik.

    Ovogodišnji Kurban-bajram specifičan je i zbog pandemije koronavirusa koja je zahvatila cijeli svijet. Tako će hadž obaviti oko hiljadu osoba, među kojima i državljani BiH koji borave u Kraljevini Saudijskoj Arabiji, a koji su za to dobili neophodna odobrenja. Na taj način bit će zadovoljen taj simbolički princip pete islamske dužnosti, ali i ispoštovane veoma stroge sigurnosno-zdravstvene procedure.

    “Allah, dž..š., kaže: „ Onaj koji je dao smrt i život da bi iskušao koji od vas će bolje postupati;( Mulk, 2 ajet).  Razmišljajući o ovom ajetu, dolazimo do zaključka da su iskušenja propisana od Allaha, dž.š., kako bi nas ispitao i sagledao čvrstinu našeg vjerovanja. Dakle, On je za nas odabrao to iskušenje i zadovoljan je tim iskušenjem. Stoga i mi moramo biti zadovoljni Allahovim izborom.  Također, Alija, r.a., rekao je: “Iskušenje ne dolazi osim zbog grijeha i ne diže se osim putem istigfara.” Gospodaru omogući nam da budemo tvoji gosti i oslobodi nas ovog iskušenja. Otvori nam vrata svoje ljubavi i rahmeta, mi smo tvoji robovi koji žude za posjetom svetih mjesta”, kaže uvaženi hafiz Ibrahimović.

    Svim muslimanima i muslimankama uputio je i iskrenu čestitku povodom Kurban-bajrama.

    “Neka moja bajramska poruka bude kur’anski ajet u kojem se kaže: „Reci: „ Klanjanje moje, i obredi moji, i život moj, i smrt moja doista su posvećeni Allahu, Gospodaru svjetova, koji nema saučesnika;“( El-En’am, 162 ajet) Bajram šerif mubarek olsun!”, zaključio je hafiz mr. Maid-ef. Ibrahimović.

    Must Read

    spot_img